Tábori Híradó - negyedik nap
Mi is történt a negyedik napunkon?
Horváth Krisztián 5.osztály
A délelőtti hittan órán ma mit is csináltatok?
Nekem nagyon tetszett. Ki kellett vágni egy újságból képeket, amik neked nagyon tetszenek és egy szívbe kellett őket beragasztani. Olvastunk a Bibliából.
Mi volt ma a sport foglalkozáson?
Sok csapatjáték, mint a japán foci.
Ma délután filmet néztünk, ami két művész életét mutatja be. (Kaliforniai álom) Mit gondolsz a filmről?
Tetszett, ahogy bemutatta a színész lány és a zenész életét. A lány azt is elképzelte, hogy milyen lett volna a fiúval az élete, ha nem az álmait választja.
Mi az az egy szó vagy mondat, amivel jellemezni tudnád a tábort, ezt a napot?
Vidámság. A sok jó játék és program miatt.
Pálla Tamás vezető
A délelőttök mennyi szervezést, előkészületet igényelt?
A délelőttöket szeretjük a legjobban. Ez körülbelül a hetedig év, hogy ezek a programok vannak reggelenként. Rutin lett a hittan, kézműveskedés és a sport. Ezeknek a megszervezése most jobban azokat a vezetőket érintette, akik a tanításokat tartották. A sporthoz és a kézműveskédéhez nagy előkészület kell. (most több oldalról kellett rendelnünk, utána összerakni a dolgokat) Nehéz olyat kitalálni, ami minden korosztálynak tetszik.
Neked, hogy tetszett a délutáni film?
Próbáltunk olyan filmet hozni, ami belepasszol a táborba. Nekem tetszett, de az időjárás, a nagy meleg most kicsit felborította a technikát.
Te hogy látod a gyerekek kreativitását, lelkesedését?
Most látni azt, hogy akik pár éve kicsik voltak, most milyen nagyok. Rengeteget változtak, változunk egy év alatt. (sok személyes példa van erre) A misével megbarátkoztak a gyerekek, hogy kell az a két mise e hetünkbe. A sportolásban a legnagyobb partnerek. A tanítás az, ami kérdésesebb, mivel délelőttönként inkább focizni szeretnének, de a tanítók próbálják megoldani a helyzeteket.
Ti mint vezetők mit kaptok?
Ez egy önkéntes tábor. A vezetők ugyanúgy jönnek, mint a táborozók. Amikor eljön annak a pillanata, hogy egy toborzó vezetővé váljon, akkor fizetődig ki azt, amit itt kaptál. Te is vissza tudd adni azokat. A tábor napjaiból több dolgot is "felhasználhatunk" az életünkben, ezt is kapjuk mi. Tudunk a gyerekekkel bánni. Ez egy kicsit más tábor minden szempontból. A gyerekektől nyerem én az erőm személy szerint, amit őt nem vesznek észre. Öröm nézni azt, ahogy ők játszanak, és ragaszkodóak. Értük csináljuk ezt a tábort. A legjobb érzés, amikor a gyerekek jönnek oda hozzád, hogy tudnak e valamit segíteni, focizunk e.... Ez azt jelenti, hogy nekik is tetszik az, amit csinálunk.
Mi az az egy szó vagy mondat, amivel jellemezni tudnád a tábort, ezt a napot?
Hagyomány. (Mindenki számít arra, hogy jövőre is lesz.) Kötelesség, nyomás, (mert nekünk felnőtteknek egyre nehezebb lesz megoldani, ezért kell arra is gondolnunk kik veszik át tőlünk ezeket a feladatokat.) Folytonosság. (Van, akik végig járják a ranglétrát.)
Németh Bálint 10.osztály
Neked mi az a program a tábor ideje alatt, ami elfelejthetetlenné válik?
A búcsúzás a tábor végén, amikor együtt vagyunk.
Tavaly még a kis hittanon vettél részt. Most már a nagy hittan tagjai közé tartozol. A mai hittanon miről beszélgettetek?
A tegnap megnézett film bizonyos pontjait elemeztük ki. Mindenki elmondhatta saját véleményét.
Mi az az egy szó vagy mondat, amivel jellemezni tudnád a tábort, ezt a napot?
Összetartozás.
Az idő gyorsan halad. Az idő elteltével mi többet akarunk. Időt ahhoz, hogy együtt lehessünk.