Esküvői köszöntő - Anitának és Gergőnek

2018.06.03

Kedves Anita és Gergő!

Amikor felkértetek arra, hogy a ti nagy napotokon mondjak verset, gondolkozás nélkül mondtam, hogy igen. Mikor leültem a gép elé, hogy megírjam nektek a sorokat, amikkel még szebbé tehetem a napotokat, elgondolkoztam. Elgondolkoztam, azon, hogy mit is mondhatnék nektek. Szabad kezet adtatok a versek terén, de én nem tudtam, hogy hol kezdhetném. Nehéz volt az első pár sor, ahogy nehéz megtenni az életben az első lépéseket. A közepén már úgy éreztem, hogy ennél könnyebben és jobban nem írhattam volna meg. Mint amikor érezzük az életben azt, hogy most sínen vagyunk, megy minden magától, úgy, ahogyan azt mi akarjuk. A végén még többet gondolkodtam, mit is kívánhatnék, mit fűzhetnék bele a soraimba. Végül összeállt az egész, a két versből lett egy, amik kiegészítik egymást. Ahogyan ti is kiegészítitek egymást. Kérlek úgy hallgassátok meg ezt a verset, hogy ez csak a tiétek.

ESKÜVŐTÖKRE
Eljött ez a nap, mikor köszönthetlek titeket,
S tanúi lehetünk házasságkötéseteknek.
Nézzetek körbe a terembe,
Családtagok, rokonok, barátok ülnek a székekben.
Mindenki a csodás pillanatra vár,
Mikor életetek, ténylegesen egy úttá váll.
Gondoljátok végig, azokat a perceket,
Miket együtt töltöttetek az elmúlt években.
Megismerkedésetek napjától,
Kirándulásokon, a készülődés idején túl,
Egészen a mai napig.
Emlékek, melyek meghatároznak bennetek,
Hiszen ezeket elfeledni nem fogjátok sohasem.
Most kéz a kézben vagytok előttem,
S kívánom, hogy egymás kezét ne engedjétek el!
A boldogítószó, az IGEN kimondásával,
S a csók után, szerelmetek már nem titok senki számára.
Mondjátok hát egymás szemébe: Akarom!

Akarom most, holnap és örökre. 
Utatok most már végleg összefonódott,
S építhetitek a saját otthonotok.
Szüleitek szemében könnycseppek gyülekeztek,
Hiszen gyermekük kezét,
A mai napon engedik el.
Az élet olyan, mint egy könyv
S a mai nap jelenti nektek
A közös könyvetekben az első fejezetet.
Az első fejezetet, melynek mi is részesei vagyunk
S együtt írjuk meg ezt a napot.
Mit is jelenthet ez?
Több szerzője is lehet e könyvnek?
Természetesen!
Hiszen nem az van, hogy ő, te, én,
Hanem ti és mi.
(hiszen) Egyedül minden nehezebb;
Nehezebb megtalálni a boldog pillanatokat,
Nehezebb örülni, szomorkodni, élni.
Nehezebb járni, lélegezni, beszélni.
Sőt lehetetlen.
Mert nem lenne kiért megtenni.
A házasságban ketten vagytok most.
Ti vagytok a családotok magja,
Ti vagytok a fának a gyökere,
S minél nagyobb lesz ez a fa,
Annál vastagabb lesz a ti könyvetek.
Kívánom hát nektek,
Éljetek úgy, hogy megragadjátok a pillanatot
És szebbnél szebb "fejezeteket írtok".
Legyetek boldogok,
S soha ne felejtsétek ezeket a szavakat:
Egyedül nehezebb élni, mint ketten.

S ketten minden könnyebb!

SOK BOLDOGSÁGOT KÍVÁNOK!!

Soós Veronika-bárki lehet író
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el